måndag 8 mars 2010

Trötta efter en lyckad DÅK!

Helgen har varit intensiv och jag känner verkligen hur mycket jag lärt mig. Det har varit intressanta debatter och förvirringen i min hjärna är nu stor efter att ha intagit så mycket information och nya tankar. Organisationen var bra, maten god och människorna härliga. Socius var jätteduktiga och deltog flitigt i debatterna. För de flesta i klubben var det första DÅKen och äen första gången i talarstolen. Bra jobbat!

Under lördagen spelade Jonna Saga och Tom (kanske någon mer?) kubb på torget här i hässleholm. På de pinnar man kastade satt ministrar. De som ministrarna slog ner var olika instanser inom den offentliga sektorn. Kungen var folket eftersom alliansen slår ner männsikor. Detta blev enligt säkra källor en succé!

Artikel ur Kristianstadbladet

Artikel ur Norra Skåne

Idag är det som jag hoppas alla vet internationella kvinnodagen och vi har flygbladsutdelning på stan! Eventuellt deltar vissa i demonstration i Lund!

Kampen fortsätter!

/Siri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar