onsdag 17 februari 2010

Tja tja bloggen ;)

Hej!

Idag har SSU Socius haft ett produktivt möte (som alltid då eller?). Hur som helst så har vi (med lite hjälp) kommit på toppenaktiviteter till den stundande DÅKen (5-7 mars). DÅKen är SSU Skånes distriktsårskonferens och där kommer Socius att ha fem ombud eftersom vi täcker in både Perstorp och Osby också. En styrelse för distriktet kommer att väljas dessutom kommer motioner och politiskt manifest att behandlas med mera.

Vi har på dagens möte också med framgång spånat idéer till vad vi ska hitta på för något spännande på internationella kvinnodagen som är den 8 mars alltså på en måndag detta år.

Efter nästa veckas möte kan ni läsa huruvida vi fått in något ungt blod på listorna till kommunvalet eller ej!

Imorgon är det tjejnätverk i Lund så dit ska vi några stycken från klubben. Har inte varit på någon sådan träff innan men har svårt att tänka mig annat än att det blir lyckat!

Frågorna som vi skickade till Lena Wallentheim har vi fått svar på en jag kunde inte kopiera in dem här så vi får hoppas på att Dennis slänger in dem senare :)

Ha det fint!

/Siri

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag var på arbetarkommunens möte i tisdags och då tipsade Lena om SSU's distriktstämma den 5-7 mars. Det skulle vara kul att komma och se hur ni har det. Vad har ni för tider?

    /Katrin Rongby

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag vet inte om någon har svarat, eller om detta kommer läsas. Men vi börjar på fredag vid kl 18, på lördag kl 9 och söndag kl 9.

    frida andersson, ssu skåne

    SvaraRadera
  3. Hej,

    tack! Jag ska se om jag kan komma förbi och lyssna...
    /Katrin

    SvaraRadera